Aroma-Marketing

Cum functioneaza marketingul aromelor?

  • parfumurile au un efect imediat, de atractie, intrucat sunt direct legate de sistemul limbic (care raspunde de nivelul emotional al creierului)
  • sistemul limbic este responsabil de memoria si emotiile noastre
  • parfumurile au un impact final asupra emotiilor noastre, depasind perceptia rationala
  • un studiu celebru, efectuat de Martin Lindstrom, a relevat ca impactul asupra creierului este mai mare cu 30% atunci cand mai mult de un simt al nostru este stimulat si cu 70% atunci cand mesajul este perceput de catre creier prin stimularea a mai mult de trei simturi

Consumatorii evalueaza produsele frumos mirositoare ca fiind de o mai buna calitate.

Numeroase studii au demonstrat impactul puternic pe care-l poate avea parfumul asupra comportamentului consumatorului.

Un studiu facut asupra ciorapilor de dama a relevat ca, atunci cand sunt prezentate doua versiuni ale aceluiasi produs, unde unul era usor aromatizat cu o aroma de portocale, femeile au declarat ca ciorapii parfumati erau clar de o calitate superioara.

Un alt studiu a aratat ca, atunci cand consumatorii cumparau o camera de luat vederi intr-un ambient placut mirositor, ei considerau caracteristicile si calitatea produsului ca fiind superioare acelora dintr-un magazin in care nu mirosea frumos.

Consumatorii sunt mult mai dornici sa cumpere si sa plateasca mai mult intr-un mediu placut mirositor.

Consumatorii sunt mult mai dornici sa cumpere si sa plateasca mai mult intr-un mediu placut mirositor.

Consumatorii petrec mai mult timp si cheltuiesc mai mult intr-un ambient parfumat.

Atunci cand sunt expusi la un miros placut, cumparatorii au crescut timpul pe care il petrec in magazin cu 26%.

Repondentii unui studiu au clasificat simtul mirosului ca fiind al doilea ca importanta dintre toate cele cinci simturi, atunci cand au fost intrebati pe care dintre simturi se bazeaza atunci cand au de luat o decizie asupra achizitiei unui brand.

Consumatorii isi amintesc de magazinele parfumate mai mult decat de cele fara miros.

Cercetatorii au efectuat un studiu la un cinema din Germania folosind parfum in timpul difuzarii anumitor spoturi publicitare. Dupa ce au iesit din sala, oamenii si-au amintit spoturile parfumate de aproape patru ori mai mult decat de cele neparfumate. Acestu studiu arata eficacitatea pe termen lung a introducerii aromelor intr-o afacere. Clientii isi vor reaminti pentru o lunga perioada de timp experienta pozitiva si, de asemenea, isi pot aduce aminte de marca dumneavoastra atunci cand vor simti parfumuri similare in viata de zi cu zi.